چرا گلوتن برای پرورش دام و طیور پیشنهاد می شود؟

گلوتن یکی از اجزای ذرت است که حاوی 60 درصد پروتئین است و در آن رنگدانه های طبیعی هم وجود دارد. به خاطر مقدار بالای پروتئینی که در گلوتن موجود است، این ماده یکی از مهم ترین مواد غذایی دام و طیور است. از آن جایی که غنی از کاروتن و گزانتوفیل است، در افزایش رنگ زرده تخم مرغ و گوشت پرندگان می تواند بسیار مفید واقع شود. همچنین در این ماده غذایی مقدار لیزین کم، اما متیونین آن زیاد است. از ویژگی های این ماده می توان به خاصیت جذب آب آن اشاره که بیشتر از 2 برابر وزن خود هم می تواند آب جذب کند. اهمیت گلوتن از آن جایی مشخص می شود که به خاطر گران بودن پروتئین خام، باید از جایگزین های آن استفاده کرد. همان طور که گفته شد از آن جایی که گلوتن 60% پروتئین دارد، بهترین ماده برای جایگزینی پروتئین در خوراک دام و طیور است. همچنین این ماده برای جلوگیری از بیماری دام ها بسیار موثر است.

ظاهر گلوتن ذرت به چه شکل است؟

گرانول های ریزی هستند که از زرد تا قهوه ای کم رنگ بازه رنگی دارند.

جمع بندی مطالب گلوتن

از مزایای تغذیه ای گلوتن می توان به عنوان منبع غنی از انرژی و پروتئین نام برد چون از نظر نشاسته هم منبع مطلوبی است اما از نظر لیزین فقیر می باشد، طیور تخم گذار از رنگدانه های موجود در گلوتن جهت تشکیل رنگ زرد تخم مرغ و پوست بدن استفاده می کنند، اما باید در مصرف آن تعادل را رعایت نمود چون مصرف بیش از حد آن باعث از بین رفتن رنگ و نرم شدن چربی لاشه حیوان می شود.

قیمت گلوتن

شرکت بازرگانی کیان، تامین کننده جیره دام و طیور، با مناسب ترین قیمت، و عرضه مستقیم بدون واسطه می باشد. شما عزیزان می توانید برای سفارش محصول یا آگاهی از قیمت گلوتن یا هر ماده غذایی دیگر برای دام و پرنده های خود با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.